söndag 28 oktober 2012

23.32 - 48 timmar med Krull

Denna helg börjar lida mot sitt slut, men vi har hunnit med rätt mycket liamiscute & deepblacksomething kvalitetstid på dessa ca 48 timmar så nu tycker jag med all rätt att jag är värd en vila haha!

När Krull kom över runt 19-snåret i fredags hann vi chilla, umgås med mina föräldrar och kika på film. Dagen därpå mötte vi upp Katta för en trevlig men väldigt sen frukost/lunch på Gävle strand i årets troligtvis sista värmande solstrålar. Vi hann snacka mycket minnen, mycket skvaller och mycket tokigt innan vi rörde på oss mot Erikshjälpen för att hitta passande outfits till kvällens bestyr.

Efter att ha sprungit runt som yra höns i affären och letat efter det ena och det andra, och även råkat på väldigt otrevliga biträden, kom vi ut med en sjal och en kjol. Mycket jobb för lite tyg. Efter en trång och väldigt underhållande skjuts till stan sittandes som packade sillar i baksätet gjorde vi stan lite snabbt, sa hejdå till Katta som skulle på hockey, och vi hann sätta oss på Java för gamla goda tiders skull. Det var nice!


Väl hemma började vi pyssla och böka med outfits och sånt. 18.05 tog vi bussen hem till Stina och hann med en minst sagt intressant Harry Potter-middag. Bordet var otroligt fint dukat med vackra löv, pumpor, levande ljus och så vidare.. Vi taggade sedan inför utgång men åldern, kylan och den dåliga sömnen hann ikapp oss och vi bunkrade upp inför en gammal goding - Silent hill. Vi hann börja på P2 men jag var helt slut och frågade väldigt snällt om vi inte kunde sova istället. Troett_chei_90.


Idag kikade vi på en dålig film som inte bör nämnas vid namn, (mest för att jag inte minns det) och så har vi mest bara tagit det lugnt. Tacka vet jag netflix, bästa uppfinningen ever. Jag hann förresten även fiska fram en gammal jacka som nu är åter i användning, win! Och vi hann köra en omgång ansiktsmasker. Gustav kom och hämtade oss och vi satte oss på Bienvenidos för en halvdan middag. Det var nog sista gången vi gick dit ändå. Efter att ha blivit jämförd med indiern i Bombay dreams igen, kilade Krull iväg till tåget och vi kutade hem i kylan. Tack för en störd helg fröken Ångkvist Fayad, aka KRULL.

Inga kommentarer: