torsdag 22 november 2012

00.35 - Nackspärr

Så. Gissa vem som vaknade med ilande smärta i nacken imorse? That would be me. Jag måste ha sträckt mig eller så har det varit drag i lägenheten inatt, men hur som helst så är det första gången jag vaknar med nackspärr. Väldigt obehagligt.

Dagen har alltså ägnats på sofflocket med kuddar och täcken bakom mig för att försöka kunna sitta skönt och smärtfritt, det har gått sådär. Fastän jag inte borde ha följt med Gustav till affären så gjorde jag det, jag gick runt som en robot och försökte att inte skrämma folk alltför mycket med mina stela rörelser. Det gick sådär. 

De bra sakerna med den här invalid-dagen är att jag 
1: slapp laga mat 
2: fick äta min nr 29
3: för första gången fick en bra smörja-in-tigerbalsam-massage av 
Gustav, som varken var för hårdhänt eller för slapphänt, det hurrar vi för!

2 kommentarer:

Linda sa...

Usch, inget kul att vakna med nackspärr. Hoppas att det känns bättre idag trots din robotpromenad i affären. :)

Kram Linda

Tamara sa...

Nej, nackspärr är ingen höjdare men som tur är så gör det mindre ont idag. Jag kan nästan sitta med huvudet rakt! Inga fler robotpromenader på ett bra tag hoppas jag :)